Tilburg in Business 2018

Covebo Uitzendgroep bemiddelt internationale en Nederlandse vakkrachten bij het vinden van een baan. Dagelijks zijn er 4.000 Covebo-medewerkers aan het werk bij diverse klanten in de bouw, techniek, productie, logistiek en office. De zaken Gewoon Goed Geregeld hebben is waar zij voor staan en dit is tot in élke vezel van de organisatie doorgedrongen. Het heeft ze groot gemaakt, want met vijftien vestigingen in Nederland, Polen en Duitsland en partners in Hongarije, België en Spanje behoren zij tot de top uitzendbedrijven. marktomstandigheden. Iets wat hoort bij deze tijd. Den Adel: “Door specialist te zijn spreken we de taal van onze opdrachtgevers en uitzendkrachten. Dit zorgt ervoor dat we steeds vaker worden gevraagd om mee te denken in structurele oplossingen waarbij de continuïteit gewaarborgd blijft. Hierbij werken we niet met standaard oplossingen, maar nemen we de situatie van de klant als uitgangspunt.” Een van de klantspecifieke diensten die Covebo biedt is het ‘Outputgestuurd Uitzenden’. De focus ligt hierbij op de output van het proces en samen met de opdrachtgever worden duidelijke en meetbare prestatie- indicatoren benoemd. Samen wordt er gewerkt aan optimalisatie van bijvoorbeeld aanvraag- en planningsprocessen, Los van het feit dat ze gespecialiseerd zijn in werving en selectie, willen ze mensen en bedrijven helpen bij het verbeteren van hun toekomst. ‘Wij zorgen ervoor dat alles Gewoon Goed Geregeld is voor onze klanten, medewerkers en uitzendkrachten. Dit betekent dat alles wat we doen compliant is, er oog is voor de medewerker en we klanten ontzorgen en adviseren.” vertelt Vincent den Adel, vestigingsmanager van Covebo Sliedrecht. Adviseren en ontzorgen Om dicht bij de klant te staan heeft Covebo ervoor gekozen zich te focussen op een aantal branches. Door deze focus specialiseren zij zich, weten ze wat er speelt en kunnen ze snel reageren op wisselende kwalitatieve inzetbaarheid van medewerkers, urenverantwoording en facturatie. De ervaring leert dat deze aanpak forse besparingen op kan leveren. Indien gewenst wordt zelfs het verdienmodel direct afhankelijk gemaakt van de meetbare prestaties. Menselijke maat hoog in het vaandel Het moge duidelijk zijn dat ontwikkeling, ondersteuning en persoonlijk contact centraal staan binnen Covebo. Ook voor de medewerkers. Hoe combineren zij dit met het digitale tijdperk waar we in leven? Den Adel vertelt ons over ‘Fygitaal’: “In alles wat we doen blijft voor ons het persoonlijk contact cruciaal. Natuurlijk zien wij ook de technologische mogelijkheden binnen C M Y CM MY CY CMY K TILBURG IN BUSINESS 108

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=